Been living (in) the dream

Balen , en helt underbar grej. Som definitivit var värd en nästan sömnlös natt och en tidig morgon. Allt för att vara fin inför den stora kvällen. Hela dagen bestod av fixande av hår och mejk. Tusen tack till tålmodiga Emma som fixade våra underbara frisyrer ! Så fort vi skulle gå ut till bilen för att ge oss iväg till förfesten hos Theresia kom ovädret. Regnat hade det gjort hela dagen , men nu kom även åska och hagel så in i helvete. Våra glad och förväntansfulla miner försvann fortare än kvick. Men vädergudarna visade sig vara på våran sida. För så fort alla bilar samlats på hovrättstorget så sprack hela himlen upp och det blev strålande sol och jätte varmt. Helt otroligt vilken tur man kan ha ibland! Allas leenden kom tillbaka för att nu vara på maxutslag när vi körde fram till hotellet. Jag och Rasmus åkte i en svart Dodge Challenger, asgrym vill ja lova. Vi gick våra två varv och blev fotade i mängder. Jag fick en massa komplimanger för min fina klänning och även mitt fina hår. Och såklart ska vi bli filmade av jnytt oxå. Minns inte ens vad jag sa, var nog lite för mkt nervös och i extas för det. Efter vimmel bland alla balgäster och en lång väntan (eftersom vi va först) fick vi äntligen sätta oss till bords. Middagen var bra, underhållningen var toppen och valsen , ja den var väl för min del sämst ever. Haha. Sen att jag och Rasmus blev utsedda till balens kung och drottning var ju som en dröm typ. Så himla kul att bli utsedd till det :D . Tills vi fick reda på att man skulle dansa vals inför alla människor först av alla... Jag som inte gick på min valsträning :S . Det straffade sig vill ja lova. Men med ett stort leende (eller snarare asgarv på läpparna) så fixade vi även det. Mest tack vara Rasmus som faktiskt hade övat :P . Kvällen fortsatte sen på piren och efter det på centrum. Mycket lyckade kväll !!

Jag vill gå på bal igen.

/S

 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Oh, balens drottning! Inte illa du, men var det så oväntat?? :O kul att du hade kul! kram

2009-05-27 @ 07:38:09
URL: http://lovisarogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0